23 Augusti - An Old Friend Of Mine

Jag brukar lyssna på min mp3 innan jag somnar för att slappna av. Ibland vaknar jag mitt i natten och har nästan skavsår i öronen av de där jäkla hörlurarna, men jag känner en sorts inre frid. Jag vet att om jag vaknar, kommer musiken vagga mig till sömns igen, och det känns bra.
Dessvärre har jag blivit beroende av det, och bestämde mig en kväll för att somna utan mp3:n.

Jag lyssnade bara en liten stund, för att det inte skulle kännas helt galet, och stängde sedan av den. Så lyssnade jag på tystnaden istället, och märkte att det var riktigt länge sedan jag hört den.
I flera veckor har det bara varit en massa ljud hela tiden, att jag glömt hur vacker tystnad kan vara.
Jag upptäckte, att tystnad var något verkligt. Som musik fast bättre.

Vaknade jag mitt i natten fanns tystnaden kvar, precis som musiken i mina hörlurar. Jag blev glad och stolt över mig själv, för att jag hittat lugnet.

Jag hittade något som jag ignorerat en lång tid.

Kommentarer
Skriv en rad och gör min dag


Kommentera här:

Jag heter:
Kom ihåg mig

E-mail: (visas ej)

Min blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0