23 Augusti - You Belong To Me

Det blir många inlägg idag, jag vet. Jag har väl inget bättre för mig, antar jag.

Jag tror att jag är mitt inuti en riktig depperiod.
En tornado sveper över mitt liv och kastar omkull allt som finns däri. Jag bygger upp det igen, bara för att se det bli förstört när tornadon vänder och kommer tillbaka. Varje gång det händer, har tornadon uppnått en lite högre vindstyrka, och det tar ännu längre tid att återuppbygga allt.
Så känns det.

Jag känner mig ensam och svag. Mycket jag trott alltid kommer finnas vid min sida, har försvunnit på ett eller annat sätt.
Jag är arg och förvirrad. Arg för att jag är förvirrad. Förvirrad för att jag är arg.
Allt känns bara fel.

Jag hatar att vara deppig. Man vinner inget på det.
Gråter man känns det bättre efteråt. Likadant om man är arg på någon och berättar det för den personen.
Men att vara deprimerad löser verkligen ingenting.
Man fastnar i det som ett spindelnät och kan inte skaka av sig det. Deppigheten gräver sig bara djupare och djupare tills man förvandlats till ett litet trassligt garnnystan. Sedan är det bara att vänta på att någon ska börja reda ut trådarna, så att man ska kunna börja om med sitt liv.

Förr brukade jag kunna dölja den för mig själv, deppigheten. Jag kunde le som om jag inte ville göra annat, och på så sätt glömma att jag någonsin velat bryta ihop i tårar.
Jag tycks inte kunna göra det längre.

Jag känner inte att jag kan lita på någon, jag vill inte. Vågar inte.
Låtsas att allt är bra när allt jag egentligen behöver är en famn att gråta ut i. Gråta bort alla problem och glömma dem.
Jag vill verka stark, men jag orkar inte alltid.

Jag vill veta varför jag känner som jag gör, för att hitta en medicin som botar och helar mig.
Jag vill veta varför jag har så svårt att glömma, och bara leva. Jag letar efter något som ska göra mig glad, men jag hittar det inte.
Tills vidare fortsätter jag skådespeleriet för alla som vill se på. Låtsas kan jag i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Bollen

-kramar-

precis allt det där stämmer in på mig också. jag vill bara glömma och fortsätta leva, men det verkar inte gå.

2008-08-23 @ 19:43:32
URL: http://lunma.blogg.se/
Postat av: jessica

Finns här om du vill prata! <3 puss på dig!

2008-08-23 @ 20:03:16
Postat av: Bollen

Svar: Mm, förstår hur det känns. Redan innan sommarlovet var det ju nära att jag hoppade av, men jag gjorde inte det. Men nu tänker jag på det igen. För jag behöver lite omväxlingar bland de som jag har omkring mig. Jag kan inte gå omkring med precis samma människor varje dag o prata om precis samma saker med de varje dag.

Men det kanske blir lite, lite bättre när individuella valen börjar om man lär känna någon ny människa. Det blir ju en liten, liten skillnad i alla fall även om jag skulle behöva en stor förändring.

2008-08-24 @ 09:56:53
URL: http://lunma.blogg.se/
Postat av: Becca

Hejsan din söta jäkel.Du ska veta att jag finns här när du behöver.Tveka aldrig på det.



Jag har en liten fråga:

Om du vill å har tid å lust om du skulle vilja fixa min blogg å en header å fixa så den blir fin.

Har stil på textå sånt sparat ifall du vill se.

2008-08-24 @ 15:36:26
URL: http://becca91.blogg.se/
Postat av: Becca

Om jag är en av dom så ber jag om ursäkt för det

2008-08-24 @ 20:40:57
URL: http://becca91.blogg.se/
Skriv en rad och gör min dag


Kommentera här:

Jag heter:
Kom ihåg mig

E-mail: (visas ej)

Min blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0