21 juli - En Ny Början

Från och med nu får jag skriva vad jag vill i min blogg. Förr kändes den så begränsad, jag fick skriva i den men inte vad jag ville. Nu blir det ändring, jajamen.
Varje sommar tänker jag att "det här ska bli det bästa sommarlovet någonsin", men jag tror inte att det har funkat riktigt. I alla fall inte detta år.

Förra året var så otroligt roligt, en massa utflykter med G och R. Den sommaren var ett härlig blandning av bensinlukt i kläderna, glass på grillen och bara allmänt prat i gungorna... Den här sommaren blir inte likadan, men jag ska kämpa.
Jag kan inte skylla på att jag bor långt bort, det går inte. Det är ingen ursäkt helt enkelt. Jag kan om jag vill.

Konstigt vad saker kan förändras på ett år. Jag har upptäckt saker om mig själv, både bra och mindre bra saker.
Jag känner starkare för vissa personer, medan andra nästan faller i glömska. Förändringar på både gott och ont.
Jag har lärt mig vad jag måste ändra på för att bli en bättre person. Dessvärre kommer det nog ta ett bra tag för mig att bli den jag vill bli. Jag har för höga förväntningar, både i livet helt allmänt, och på mig själv.

Jag måste komma ner på jorden igen. Börja om på vissa punkter.
Det kommer att bli svårt, jag vet. Men jag vet att jag måste. Jag kan om jag vill.
Jag klarar det inte ensam, men jag vet att personerna jag behöver finns där.

Tvivlet jag kände är som bortblåst. Nu vill jag bara bevisa saker för mig själv.
I shall overcome - Jag ska segra.

Till G:
Jag lovar att försöka. Jag ska hitta det som inte känns rätt.
Vänta på mig, så kommer jag snart springande.

Kommentarer
Skriv en rad och gör min dag


Kommentera här:

Jag heter:
Kom ihåg mig

E-mail: (visas ej)

Min blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0