6 juli

Har just sett Moulin Rouge och lyssnar nu på låten i eftertexterna.
Verkligen en bra film.
Jag älskar musiken, sättet man har gjort om den på.
Den passar alla händelser så bra.

Jag fastnade för ett specifikt uttryck.

The show must go on.


Kan inte säga om det är bra eller dåligt, det är en blandning av båda.
Man kan inte stanna i det förflutna och samtidigt försöka vara en del av nuet.
Man måste gå vidare.

Showen får inte dö.

Jag har svårt att tolka uttrycket.
Betyder det att man ska fokusera på det positiva i livet?
Eller att man bara ska låtsas att allt är bra?
Kanske ska det tolkas på fler sätt.
Vad vet jag?

Moulin Rouge har berört mig, men jag orkar inte skriva någon lång recension.
Jag antar att jag inte är den typen av människa...

Musiken i eftertexterna är dock helt fantastisk.
Någon som vet vad den heter?
Jag älskar den och vill höra den i mina hörlurar så snart som möjligt.

Kanske kan den hjälpa mig att fokusera på det positiva.
Eller bli en bättre skådespelerska.

The show must go on.

Kommentarer
Postat av: Bollen

Moulin Rouge är så fin :3

2008-07-06 @ 00:57:27
URL: http://lunma.blogg.se/
Skriv en rad och gör min dag


Kommentera här:

Jag heter:
Kom ihåg mig

E-mail: (visas ej)

Min blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0